Coş

Coşul este gol

Coş

Coşul este gol

Săptămâna Plăpumilor și Saltelelor | Până la 60% reducere la saltele, plăpumi, perne

 

VEZI OFERTELE
Echipa JYSK Bals

Lucian, asistentul de vânzări de la JYSK Balș care a ajutat un start-up

Dată:

Categorie: În culise, Toate articolele

Cuvinte cheie: asistent vanzari JYSK, JYSK Bals, Cum e sa lucrezi la JYSK

Când un mail intitulat “Aprecieri și mulțumiri“ a ajuns la departamentul de contabilitate, colega noastră, Elena, l-a deschis curioasă. După fiecare paragraf citit, zâmbetul ei devenea din ce în ce mai larg. Mailul se încheia cu o mulțumire către angajații din magazinul JYSK Balș și, mai ales, către asistentul de vânzări Lucian Faur.

Elena a răspândit vestea mailului la sediul central, iar noi am fost curioși care e povestea și de ce clienta care trimisese mailul a ținut să mulțumească atât de călduros pentru o achiziție. L-am sunat pe Lucian Faur, asistentul de vânzări din Balș menționat în mail, și am aflat cum a reușit să ajute o clientă care avea niște cerințe foarte specifice, cum a învățat să facă niște acte pe care nu le mai făcuse niciodată și care e cel mai important lucru atunci când lucrezi direct cu clienții. 


Lucian Faur - JYSK Bals

Lucian Faur în prima zi în care a lucrat efectiv cu clienții, la deschiderea magazinului JYSK Balș

DE LA INGINERIE LA RETAIL

Lucian are 27 de ani, absolvit Facultatea de Inginerie Electrică și lucrează la JYSK din aprilie 2017, de când s-a deschis magazinul. “În momentul în care am aplicat nu știam ce fel de firmă e JYSK și cu ce se ocupă, dar terminasem facultatea și nu îmi găseam nimic în domeniul meu. Mi-am spus că trebuie să lucrez, nu puteam să stau. Am mers la un interviu, mi-a plăcut de cei care m-au intervievat atunci, șeful de magazin și șeful de district, ne-am înțeles, mi-au explicat ce e JYSK și cu ce se ocupă și mi s-a părut ok”, povestește Lucian.

Înainte de JYSK, a mai lucrat în industria textilă și în IT.  “Am mai lucrat când eram în facultate într-un loc unde eram o echipă de doar doi oameni. Montam imprimante. Acum, la JYSK, lucrez cu mulți oameni, cu mulți clienți, echipa e mai mare, avem multe produse. Asta e diferența față de locurile de muncă precedente. Lucrez cu clienți, nu cu un aparat. E altceva când lucrezi direct cu oameni”.

De fapt, oamenii sunt cei care îi plac cel mai mult la JYSK. Îi place că se înțelege cu colegii și că se ajută unii pe alții atunci când au nevoie. “Am avut norocul să fim un grup în care toată lumea se înțelege. Îmi place și că muncim cu toții la un nivel egal. Asta e cel mai important. Nu neapărat că ieșim și ne vedem și după program, ci faptul că ne înțelegem. Ne ajutăm unul pe altul, ne înlocuim unul pe celălalt dacă e nevoie”. 

Lucian Faur - JYSK Bals

1 - Lucian în ziua în care trebuie să schimbe prețurile de la raft, la începutul unei noi campanii de reduceri. 2 - Lucian la casa de marcat. 


Ca asistent de vânzări, Lucian are diverse task-uri, în funcție de zi. Într-o zi se ocupă de vânzarea produselor și consilierea clienților, în alta de aranjarea mărfii din depozit, de livrarea mărfii sau de schimbarea prețurilor de la raft, când începe o nouă campanie de reduceri.

POVESTEA UNUI START-UP

Într-una dintre zile, în magazin a intrat o doamnă care căuta mobilier pentru firma ei. Firma respectivă făcea parte din programul Start-up Nation și, pentru că era vorba despre o finanțare, avea nevoie de o ofertă și de acte specifice cu care Lucian nu mai lucrase până atunci. Doamna apelase și la alte firme de mobilier, dar cererile ei rămăseseră fără răspuns. Întâmplarea a făcut ca, fix în aceeași perioadă, echipa din JYSK Balș să rămână fără director de magazin. Procesul de recrutare pentru acest post era în derulare, dar încă nu găsisem candidatul potrivit.  

„Pentru a cumpăra produsele de care avea nevoie, doamna trebuia să facă o cerere de ofertă și să ne trimită o listă cu ce produse are nevoie – un dulap, un birou, o masă, un scaun. La rândul nostru, noi trebuia să îi trimitem un răspuns cu ce îi putem oferi în funcție de necesitățile ei: ce fel de dulapuri avem, ce fel de birouri avem etc. Doar că în acel moment noi nu aveam șef de magazin, pentru că precedentul plecase. Niciunul dintre noi, asistenții de vânzări, nu făcusem așa ceva niciodată. Da, știam toți să facem o rezervare sau să comandăm produse, dar niciunul dintre noi nu știa cum se face un răspuns la o cerere de ofertă, ce trebuie să includă și așa mai departe. Pentru că nu știam cum trebuie să facem, am sunat la sediul central de la București, am vorbit cu Elena Oprea, colega noastră de la contabilitate, care ne-a spus exact ce trebuie să facem, ne-a spus dacă sunt sau nu ok actele și ne-a explicat exact tot ce trebuie să facem. De asemenea, pentru actele pe care trebuie să i le dăm pentru firmă ne-a ajutat și Raluca Gherghe, șeful de district. Cred că doamna a fost mulțumită mai ales pentru că a văzut că niciunul dintre noi, cei din magazin, nu aveam experiență pe partea legală și nu mai făcusem niciodată așa ceva. Dar am servit-o cu cel mai mare drag și am încercat să o ajutăm. A durat o perioadă până am rezolvat toate actele, dar am reușit”.  


Echipa JYSK Balș

Lucian alături de colegii de la JYSK Balș

SERVIABILITATEA, CEL MAI IMPORTANT ATU AL UNUI ASISTENT DE VÂNZĂRI

L-am întrebat pe Lucian care crede că este cel mai important lucru pentru un client. “Depinde ce își dorește clientul. Unii clienți vor multe amănunte, vor să stea de vorbă cu un asistent de vânzări și 20-30 de minute, iar atunci trebuie să ai foarte multă răbdare. Alții vor să ai totul pregătit repede. Alții vor să ia fiecare lucru în parte, să îl analizeze, să vadă dacă e ce își doresc. În general, cred că cea mai importantă calitate a unui asistent de vânzări e serviabilitatea. Să fii mereu acolo pentru client”.

Datorită implicării lui Lucian și a colegilor, clienta a reușit să achiziționeze ceea ce dorea, în condițiile de care avea nevoie. A reușit să pornească în afacerea ei cu dreptul. În momentul în care am discutat cu Lucian, doamna care ne scrisese trebuia să revină în magazin pentru un nou proiect.