Coş

Coşul este gol

Coş

Coşul este gol

Momentan serviciul Click&Collect nu este disponibil și puteți întâmpina dificultăți la plasarea comenzilor online din cauza unor probleme tehnice. Vă mulțumim pentru înțelegere și ne cerem scuze pentru această situație.

Femeie care stă în pat noaptea

Ia-ți adio de la somnul întrerupt în timpul nopții

Dată:

Categorie: Toate articolele, Dormitor

Cuvinte cheie: somn intrerupt, cum sa ai un somn odihnitor

Te trezești în timpul nopții? Se pare că toată lumea o face. E destul de normal să ne trezim de la 4 până la 6 ori în fiecare noapte. În timpurile preistorice, trezitul în timpul nopții era mai folositor decât este astăzi - oamenii se trezeau de câteva ori pe noapte pentru a se asigura că totul este pregătit înainte de a pleca la muncile câmpului. Așa-numita „insomnie de la mijlocul ciclului de somn” sau dificultatea de a păstra un ciclu de somn neîntrerupt este destul de normală, dar în zilele noastre, aceste episoade de trezire nu mai sunt atât de binevenite. Dacă ai probleme să adormi din nou, citește mai departe. 

Problemele cu somnul și motivele pentru care te trezești

Somnul se desfășoară în cicluri pe parcursul nopții, de la un somn mai profund, până la un somn mai ușor, unde este mult mai probabil să te trezești. De exemplu, unii se trezesc pentru că trebuie să meargă la toaletă. Dar dacă mergi mai mult de două ori pe noapte la toaletă, ar trebui să te uiți la obiceiurile tale de băut apă înainte de culcare. Limitează băutul apei seara - iar dacă acest lucru nu te ajută, probabil că corpul tău încearcă să mențină un echilibru de apă și electroliți. Încearcă să sorbi puțină apă cu un vârf de sare înainte de culcare. 

Dacă bei alcool înainte de culcare, acesta este un alt factor care îți poate influența somnul. Alcoolul te poate face să adormi destul de ușor, dar îți poate afecta ciclul normal al somnului și te poate împiedica să ajungi în faza somnului profund (REM), în care multe dintre vise continuă. Această lipsă de somn REM îți va face noaptea neliniștită și îți va fragmenta somnul. Evită consumul de alcool cu cel puțin câteva ore înainte de a te culca și acordă suficient timp corpului tău să elimine alcoolul.

Patul, dormitorul și influențele externe

Unii oameni se trezesc pentru că temperatura din dormitor este prea ridicată. O soluție este, desigur, de a reduce temperatura din cameră. O temperatură de 18-20°C este ideală pentru majoritatea oamenilor. Un alt motiv pentru care să te trezești ar putea fi salteaua ta. Dacă este prea fermă, poate crea presiune pe șolduri, umeri și partea inferioară a spatelui. Încearcă diferite saltele și optează pentru una, care îți permite să o testezi pentru o perioadă de timp. 

Un alt motiv care îți poate cauza acest tip de insomnie ar putea fi lumina de pe stradă, dispozitivele digitale și diferite ecrane. Stabilește o regulă ca în ultima oră înainte de culcare să nu te uiți la un ecran. „Lumina albastră” emisă de telefoanele și tabletele inteligente este un factor care îți poate disturba somnul și te poate face să adormi mai greu. De asemenea, trage draperiile și evită orice dispozitiv electric înainte de culcare. Citește mai multe despre lumină și somn.

Zgomotul este desigur un alt motiv pentru care te poți trezi noaptea. Sunetul unui camion în miez de noapte - sau chiar ciripitul fericit al păsărilor care cântă dimineața - te-ar putea trezi brusc. Ți se pare că dormitorul tău este imposibil de izolat fonic? Ar putea fi la fel de simplu ca păstrarea ușilor închise. În caz contrar, încearcă dopurile de urechi în timp ce dormi dacă ești sensibil la zgomot. 

Controlează-ți nivelul de stres

Ești ocupat la serviciu sau există alte aspecte din viața ta care te fac să te trezești cu o doză de adrenalină? Ei bine, nu ești singurul. Stresul este unul dintre principalii vinovați care îți răpesc somnul. Trebuie să încerci să îți controlezi gândurile bazate pe stres.

Meditația sau yoga ar putea ajuta. Ai putea, de asemenea, să încerci să te gândești la lucruri mai puțin importante pe care le consideri încă interesante. O altă modalitate este să citești o carte sau să asculți un podcast care să te împiedice să te gândești la lucruri stresante, dar care să te ajute să adormi ușor. 

Obiceiuri sănătoase de somn

Somnul are loc în mod normal noaptea, dar este foarte influențat de rutina ta zilnică. Evită mâncărurile grele chiar înainte de culcare și reprizele scurte de somn în timpul zilei. De asemenea, ar trebui să te asiguri că ai parte de ieșiri în aer liber în timpul zilei, deoarece lumina naturală te ajută să menții un ciclu sănătos de somn și un ritm circadian optim. Evită discuțiile emoționale înainte de a merge la culcare și încearcă să te trezești și să te culci la aceleași ore - și în timpul săptămânii și în weekend.

Dacă nu poți adormi din nou ...

- ridică-te din pat. După aproximativ 20 de minute nedormite, ar trebui să te ridici și să faci o activitate ușoară, relaxantă, cum ar fi să citești sau să asculți muzică relaxantă. Nu încerca să folosești smartphone-ul sau tableta pentru a încerca să adormi. Lumina albastră de pe ecran te va trezi și mai mult.

Dacă ai probleme să adormi sau te trezești de mai multe ori în timpul nopții pe o perioadă mai lungă de timp, este important să consulți un profesionist pentru a găsi o soluție. Un medic poate stabili un diagnostic și poate trata orice afecțiune medicală cu care te confrunți. 

Somn ușor!

Surse:
https://www.prevention.com/health/why-you-wake-night
https://www.webmd.com/sleep-disorders/features/night-waking-problem
https://sleep.org/articles/reasons-not-staying-asleep/

Calculează-ți indexul de somn 

Completează testul despre somn, vezi ce punctaj obții și află cum îți poți îmbunătăți somnul.

 

Irina Social Media and Digital Coordinator JRO

Comments