Condiții generale de acordare a Garanției pentru produsele achiziționate din magazinele JYSK

Acest Certificat de Garanție Comercială însoțește documentul care face dovada achiziției (bonul fiscal sau factura fiscală) produselor achiziționate din magazinele JYSK sau de pe JYSK.ro. 

  1. Baza legală

În conformitate cu prevederile OUG 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri, precum și ale Ordonanței nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, prezentele condiții aferente garanțiilor oferite produselor JYSK se aplică doar consumatorilor persoane fizice sau grupuri de persoane fizice care cumpără, dobândesc, utilizează ori consumă produse în afara activității lor profesionale sau comerciale. JYSK se angajează să garanteze conformitatea bunurilor achiziționate precum și remedierea eventualelor vicii ascunse ale produselor pe care le comercializează.

Drepturile consumatorului sunt prevăzute de O.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor cu modificările și completările ulterioare și OUG 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri și nu sunt afectate prin garanția comercială oferită. 

Garanția generală este de 2 ani. În cazul în care anumite produse beneficiază de un termen de garanție extins, acesta va fi specificat separat în Garanția Extinsă. Valabilitatea termenului de garanție începe odată cu momentul achiziționării produsului.

Durata medie de utilizare a produsului este specificată pe bonul/factura cu care acesta este achiziționat. Pentru produsele la care durata medie de utilizare nu este specificată pe bon / factură, această durată este de 2 ani.

Garanția se aplică părților componente ale produsului reparate / înlocuite în timpul perioadei de garanție rămase, începând de la data achiziției produsului inițial. Perioada necesară reparației / înlocuirii prelungește perioada de garanție rămasă.

Produsele cumpărate cu discount de mostră sau produse cu mici defecte, beneficiază de o garanție de 2 ani, dar se va specifica pe bonul fiscal defectul inițial, care nu va fi acoperit de garanție

     2. Categoriile de produse acoperite de garanție 

Toate articolele beneficiază de garanția legală de 2 ani. Acest certificat de garanție se va înmâna doar pentru articolele care necesită întreținere specială: saltele, mobilier, perne și plăpumi, lămpi. Certificatul poate fi consultat și online pe https://jysk.ro/garantia-produselor.  Nu este necesară prezentarea acestui certificat pentru a beneficia de garanție.

    3. Condițiile în care garanția nu poate fi acordată 

  1. Uzura normală a produsului, ținându-se cont de durata sa de viață.
  2. Incendierea, deteriorarea, furtul, decolorarea produsului sau a unor părți componente în urma expunerii la soare sau la o altă sursă puternică de căldură sau a contactului cu apa, vopsirea produsului, deteriorări ale produsului în urma unor calamități, ruperea sau zgârierea produsului ca urmare a lovirii sale, defecte produse de depozitarea în condiții neadecvate, curățarea cu produse improprii, cât și erori de montaj.
  3. Folosirea produsului în regim profesional, în locuri publice.
  4. Intervenția, repararea sau modificarea făcută de persoane neautorizate (tăiere, găurire, vopsire, lipire etc).
  5. Neprezentarea documentului de cumpărare (bon fiscal, factură fiscală) sau prezentarea documentelor în stare ilizibilă sau deteriorate.

    4. Modalități de asigurare a garanției:

Cumpărătorul a fost informat asupra caracteristicilor tehnice și a domeniului de utilizare ale produsului. Produsul s-a predat în perfectă stare de funcționare, s-au predat instrucțiunile, în limba română, privind transportul, depozitarea, utilizarea și întreținerea.

În cazul lipsei conformității în termenul de garanție, cumpărătorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau înlocuirea acestuia. În situația în care repararea sau înlocuirea nu sunt posibile, clientul poare beneficia de o reducere proporțională a prețului sau de rambursarea contravalorii produsului. (se va considera prețul produsului din momentul achiziției).  

Orice reparare sau înlocuire se va realiza fără niciun inconvenient semnificativ pentru cumpărătorRepararea sau înlocuirea produsului se va face într-o perioadă de cel mult 15 zile calendaristice de la data prezentării produsului într-un magazin JYSK.

Pentru a beneficia de garanție, trebuie să prezentați bonul fiscal sau factura fiscală aferentă  produsului cumpărat. Nu este necesară prezentarea certificatului de garanție. 

     5. Date de contact JYSK

Eventualele sesizări sau reclamații vor fi făcute  la adresa Bd. Mihail Kogălniceanu, nr. 53, Clădirea Splay, etajul 5, sector 5, București, la telefon +40723 115 975 sau pe mail la serviciuclienti@jysk.com

 

 

Instrucțiuni generale de întreținere pentru produsele JYSK

  1. Pentru Saltele :
  • Nu se spală și nu se calcă
  • Se curăță cu șampon pentru tapițerie
  • Nu se curăță cu înălbitor
  • Nu se usucă folosind uscătorul electric

În cazul saltelelor presate sau rulate, ele își vor recăpăta forma în 2-3 zile după ce sunt desfăcute din ambalajul original. De asemenea saltelele noi pot avea un anumit miros, numit “miros de fabrică“, datorită faptului ca au stat în ambalaje sigilate și neaerisite. Acest miros va dispărea în câteva zile. Este indicat să lăsați salteaua la aerisit câteva ore înainte de folosire.

Pentru saltelele, pernele și plăpumile din categoriile PLUS și GOLD – vezi mai multe informații privind instrucțiunile de folosire în Broșura cu Garanție extinsă.

   2. Pentru Lemn:

  • Se șterge cu o cârpă înmuiată în apă sau soluție de curățat mobila.
  • Se șterge apoi cu o cârpă curată
  • Petele pot fi îndepărtate cu o radieră, șmirghel fin, detergent de vase sau diluant , după caz 

    3. Pentru Sticlă :

  • Se șterge cu o cârpă înmuiată în soluție pentru curățat geamuri.
  • Se șterge apoi cu o cârpă uscată 

     4. Pentru PAL sau MDF :

  • Se șterge cu o cârpă înmuiată în soluție de curățat mobila.
  • Se șterge apoi cu o cârpă uscată

     5. Pentru plastic :

  • Se șterge cu o cârpă înmuiată în apă sau într-un detergent care nu conține particule abrazive
  • Se șterge apoi cu o cârpă uscată

    6. Canapele din piele naturală sau sintetică :

  • Se aspiră și se șterg cu o cârpă umedă cu soluție pentru curățat textile
  • Nu se expun un timp îndelungat la lumina soarelui
  • Petele minore se pot îndepărta cu un burete înmuiat în apă și soluție diluată de săpun