Coş

Coşul este gol

Coş

Coşul este gol

Reduceri de până la 60% la toate plăpumile și saltelele PLUS și GOLD!

VEZI OFERTELE
VEDDUM
MARIAGER
BOLDERSLEV

Canapele extensibile și colțare

Vezi gama noastră de canapele și colțare extensibile de dimensiuni variate, ideale pentru spațiile mici, care au nevoie de mobilier multifuncțional. Alege o canapea extensibilă care să te ajute să salvezi spațiu, ideală pentru sufragerii mici sau camere de oaspeți. 

Sufragerie - Canapele Extensibile

 
Canapea JENLE maro/gri închis
Canapea JENLE maro/gri închis
CAMPANIE
Ghiduri și articole blog

Butonul “snooze” îți afectează sănătatea somnului

Dacă îți e greu să te trezești dimineață, probabil ești un fan al butonului snooze, care amână alarma și îți permite să mai stai în așternuturi. Disconfortul pe care îl simți atunci când sună alarma ceasului este înlocuit imediat de un sentiment plăcut, atunci când ne mințim singuri că va fi mai ușor să ne trezim peste 5 sau 10 minute. Dar ne păcălim singuri. Atunci când amânăm trezirea și mai stăm puțin în pat, ne trezim chiar mai obosiți decât dacă ne-am ridica din pat imediat ce sună alarma. De ce folosim butonul snooze? Nu e de mirare că ne simțim bine atunci când amânăm alarma. Atunci când punem alarma 10 minute mai târziu și adormim la loc, corpul emite serotonină ca recompensă, în momentul în care adormim la loc. Serotonina ne dă sentimentul de fericire, dar numai până în momentul în care alarma sună din nou. De aceea, de fiecare dată când reprogramăm alarma și aceasta sună, devenim din ce în ce mai obosiți și mai iritați. Amânarea alarmei e un semn că organismul nostru nu vrea să se trezească. Că, pur și simplu, avem nevoie de mai mult somn. Putem scăpa de toată bătaia de cap dacă pur și simplu setăm alarma mai târziu din prima. Atunci, bineînțeles, va trebui să ne trezim în momentul în care sună ceasul, ceea ce e mult mai ușor dacă ne-am odihnit bine.  Dacă, în loc să te trezești și să amâni alarma, ai continua somnul, ți-ai prelungi perioada în care somnul are o calitate ridicată. E important să înțelegi că somnul este o prioritate importantă, ceea ce înseamnă că e bine să mergi la culcare mai devreme pentru a te trezi odihnit. Culcă-te cu 7-8 ore înainte de ora la care trebuie să te trezești. E numărul optim de somn de care au nevoie majoritatea adulților. Amânarea alarmei întrerupe ciclul de somn Există o explicație simplă pentru faptul că folosirea butonului snooze ne amplifică oboseala. Iar aceasta explicație are legătură cu ciclul de somn, care este alcătuit din mai multe stadii. Cele mai importante stadii sunt somnul ușor sau REM (rapid eye movement) și somnul adânc. De obicei dormim adânc în prima parte a ciclului de somn și din ce în ce mai ușor pe măsură ce somnul progresează. În ultima oră de somn, corpul nostru începe să se pregătească pentru trezire. Temperatura corpului se ridică ușor, iar hormonii dopamină și cortizol sunt pompați în sânge. Acești hormoni ne dau energie pentru a ne putea trezi. Butonul snooze sau amânrea alarmei întrerupe acest ciclu de somn. Acest lucru produce un dezechilibru chimic al substanțelor din creier, pentru că organismul nostru repornește ciclul de somn și poți intra în faza de somn adânc din nou. De aceea, dacă amâni să te trezești atunci când sună alarma, vei fi și mai obosit. E un cerc vicios. Iată un clip care ilustrează foarte bine impactul negativ pe care amânarea alarmei îl are asupra corpului nostru.   Cât timp e bine să amâni alarma? Dacă nu poți trăi fără butonul snooze, atunci nu reprograma alarma peste 5 minute. Ar trebui să o amâni cel puțin 20 de minute, situație în care există măcar șansa ca somnul extra să îți aducă un beneficiu. Dar nu amâna alarma mai mult de 30 de minute, altfel riști să intri din nou în faza de somn adând și îți va fi și mai greu să te trezești. Cum să nu mai folosești buronul snooze Dacă îți este greu să te trezești dimineață și vrei să scapi de obiceiul de a amâna alarma, încearcă sfaturile de mai jos. Este posibil să dureze aproximativ trei săptămâni până când te descotorosești de acest obicei.  Mergi la culcare mai devreme, pentru a te asigura că dormi îndeajuns de mult. Poziționează alarma la distanță de pat, pentru a fi nevoit să te ridici și să o oprești. O dată ridicat din pat, va fi mai puțin tentant să te întorci la somn. E o strategie bună, care te va obișnui să te ridici din pat imediat ce sună alarma. Aprinde lumina imediat ce sună alarma. Te va ajuta să te trezești mai repede, iar corpul tău nu va mai produce hormonul somnului, melatonină. Nu e niciodată distractiv să ieși din pat dacă îți este frig. Evită diminețile reci și pregătește de seara un halat călduros și o pereche de papuci, care să se afle chiar lângă pat atunci când te trezești. Fii activ timp de 5 – 10 minute, imediat după ce te trezești. Citește ceva, joacă un joc pe telefon sau fă puțină gimnastică de dimineață. Răsplătește-te cu un mic dejun delicios, astfel încât să aștepți cu nerăbdare în fiecare dimineață să mănânci când te trezești. Armoa cafelei proaspăt măcinate sau a pâinii prăjite te vor tenta să te trezești. 

Cum să îți decorezi camera de cămin cu un buget mic

Anii studenției sunt anii pe care nu îi vei uita niciodată. Vei petrece multe nopți învățând în camera ta (măcar în sesiune :)  ) și multe zile stând la taclale cu prietenii și colegii. În cazul în care plănuiești să locuiești la cămin, vei cunoaște viața de student mult mai bine – cu bune și cu rele. A locui într-o cameră de cămin în studenție are avantaje și dezavantaje. Pe de-o parte, e mai puțin costisitor, îți vei face mai mulți prieteni, vei socializa mai mult cu toți colegii și, în majoritatea cazurilor, vei fi aproape de facultate. Printre dezavantaje se numără și aspectul camerei – indiferent cât de proaspăt renovat și îngrijit este un cămin, camera ta va arăta plictisitor, dacă nu îi aduci puțină personalitate.           Camera de cămin e locul în care, ca student, îți desfășori aproape toate activitățile. E dormitor, sufragerie și dining, aici înveți, petreci și dormi. De aceea, trebuie să îți placă. Iată câteva sfaturi care te vor ajuta să îți transformi camera de cămin într-un loc mai apropiat de ideea de “acasă”. Află care sunt regulile locului. Interesează-te dacă îți este interzis de către administrația căminului să aduci anumite lucruri. Probabil nu vei avea voie să atârni poze sau tablouri pe pereți, de exemplu. Dacă vrei să îi ai mereu pe cei dragi alături de tine, folosește rame foto pe care le poți sprijini lângă pat, pe noptieră, sau pe pervaz. Și nu uita că ai colegi de cameră! Discută cu ei înainte de a lua decizii în privința întregii încăperi. Există câteva lucruri pe care trebuie neapărat să le iei cu tine, care te vor face să uiți de dorul de casă: lenjeria de pat, cearșafuri, prosoape, de preferat și o pernă potrivită, pentru că fiecare persoană are propriile preferințe când vine vorba de perne. Lenjeria de pat va fi, probabil, cel mai important element decorativ din camera de cămin, așadar alege una care chiar să îți placă și să arate bine. Poți să îți aduci mai multe perne decorative pe care să le pui pe pat – îți vor crea o senzație plăcută de liniște și confort. În plus, dacă vrei să dormi mai confortabil, ia-ți și o saltea superioară. O să te ajute cu siguranță, pentru că saltelele din cămine nu sunt de cea mai bună calitate.  Ia lucruri pe care le poți muta ușor la finalul anului și care să nu coste prea mult. Ține minte că locuiești acolo pentru o perioadă delimitată de timp și, la finalul anului școlar, va trebui să împachetezi din nou totul, numai pentru ca în toamnă să ajungi într-o altă cameră de cămin sau, cine știe, în chirie. În aceste condiții ai nevoie de lucruri ușor de transportat – scaune și mese pliabile, corpuri cu sertare din materiale ușoare precum plastic sau textile, scaune puf etc. Un exemplu este gama de depozitare DAMHUS și organizatoarele ERLING.   Folosește piesele de organizare și depozitare pe post de decorațiuni. Alege coșuri de depozitare și cutii în culori care îți plac și care se potrivesc cu restul camerei. Camerele de cămin sunt mici și orice centrimetru contează! Nu uita să folosești și zona de sub pat, care îți poate oferi un excelent spațiu de depozitare pentru cărți, caiete, mape etc. organizate în cutii. De asemenea, nu uita că, atunci când nu mai ai spațiu pe orizontală, te poți extinde pe verticală.